Jumaat, 5 November 2010

HARI KANAK-KANAK SEDUNIA PERINGKAT SEKOLAH 2010



Sekolah kami  menganjurkan majlis sambutan Hari Kanak-Kanak Sedunia Peringkat Sekolah pada 4 November 2010, bermula 7.30 pagi hingga 12.00 tengah hari. Persekolahan pada hari tersebut diadakan sesi pagi sahaja yang melibatkan semua murid Tahun 1 hingga Tahun 6.


Ucapan Perasmian YDP PIBG SKTT 2010

Sambutan yang akan diraikan bersama oleh semua murid, sejajar dengan aspirasi Konsep 1 Malaysia dalam memperbaiki, memantap dan memperkasa hubungan serta berkongsi kegembiraan kepelbagaian kaum, yang ke arah merealisasikan impian YAB Perdana Menteri Malaysia kita bagi memastikan rakyat di negara ini membina dan menjalin persahabatan yang bertunjangkan sikap saling menghormati dan keyakinan antara satu sama lain.
 Sambutan Hari Kanak-kanak ini mempunyai dua objektif utama iaitu

* sebagai penghormatan dan pengiktirafan masyarakat terhadap kanak-kanak dan hak mereka,

* untuk menyedarkan setiap golongan masyarakat bahawa mereka mempunyai tanggungjawab untuk memelihara hak dan masa depan kanak-kanak.



TOKOH KANAK-KANAK

Langkah ini adalah sejajar dengan aspirasi negara untuk melahirkan generasi yang dinamik, progresif, aktif, berdisiplin dan berinovasi.



 
NASRIN NABIHAH BT. ZUPERI, PN RADZIAH BT MAT PIAH, MOHD SYAHIRAN B. SUHAIMI

Selain memiliki keperibadian terpuji, cemerlang dalam bidang akademik dan bergiat aktif dalam persatuan dan ko-kurikulum, bakat yang menyerlahkan keistimewaan, ketokohan dan kewibawaan juga merupakan kriteria pemilihan calon.


Penerima Anugerah Hari Kanak-Kanak Bersama Pentadbir SKBTK
AKTIVITI-AKTIVITI YANG DIJALANKAN





Nukilan : zurie34


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...